U Hrvatskoj je prošle godine prodano 63.806 novih putničkih vozila, što je za 7.109 ili 12,5 posto više nego 2023., dok je samo lanjskog prosinca prodano 3.642 novih vozila, što je 227 ili 6,6 posto više u odnosu na prosinac 2023., podaci su Promocije plus.
Najprodavanija marka automobila lani je bila Škoda, kojih je ukupno lani
prodano 8.412 ili 13,1 posto ukupne prodaje. Drugi je Volkswagen s
prodajom od 7.417 komada i udjelom u prodaji od 11,6 posto, dok je treći
Renault s ukupnom prodajom od 4.593 novih vozila i udjelom od 7,2
posto.
Četvrto mjesto drži Toyota sa 4.217 prodanih novih vozila
(udjel 6,6 posto), a peto Suzuki sa njih 4.074 ili 6,3 posto udjela u
ukupnoj prodaji.
Od premium marki, Audi je tijekom 2024. prodao 2.523 novih automobila, BMW 1.983, a Mercedes njih 1.237. Nadalje, lani je prodana i 601 Tesla te 425 Porschea. Od relativno novih igrača na domaćem tržištu, svoj put do kupaca pronašlo je i 1.434 MG-a, 593 Geelyja i 206 Forthinga.
Suzuki Vitara bila je najprodavaniji model u prosincu 2024., budući da
je Vitaru tog mjeseca odabralo 150 kupaca. Kineski MG ZS drži drugo
mjesto najprodavanijih modela s prodajom od 147 novih jedinica, dok je
treća Octavia, s prodanih 141 vozila. VW T-Cross je na četvrtom mjestu
najprodavanijih modela, budući da ih je u prosincu prodano 140, dok je
petom mjestu Citroen C3 s prodajom od 137 komada.
Gotovo polovinu
lanjske prodaje činili su benzinci. Vozila s benzinskim pogonom tijekom
2024. prodano je 30.535 što je 47,9 posto od ukupne prodaje. Hibrid je
odabralo 19.263 kupaca ili 30,2 posto, a dizelaša njih 10.685, odnosno
16,7 posto. Električnih auta prodano je 1.915 ili tri posto od ukupne
prodaje, a vozila na plin 1.408, odnosno 2,2 posto.